En gammal sliten handduk

Jag stod och manglade nyss. En av mina gamla handdukar var så
nött att den normalt skulle slängas. Det var mer hål än handduk.
Då insåg jag att den inte kan slängas den gamla handduken.
På den sitter två initialer broderade i röda korsstygn.

                                    H F

Hur länge sedan de broderades vet jag inte men den som har
broderat dem är min mormors mor. Hon dog för över 60 år sedan
så jag har aldrig träffat henne.
Jag ska klippa ut tyget runt bokstäverna och fästa det på en bit
bomullstyg och göra en tavla av det.
Det tycker jag blir en fantastisk sak att ha som minne efter henne.

Det var hon som läste Fantomen på gamla dagar, fast han hette väl
inte Fantomen på 1940-talet.
Hennes dotter köpte en tidning till henne varje eller varannan vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback