Hemma igen!

Undrar bara om jag inte kan skilja på ungarna ... Jag fick i alla fall inte med den yngsta
utan istället den äldsta. Varför det blev så vet jag inte men jag kan ju gissa - det finns en
nyfunnen vän som lockar häruppe.
Den yngsta däremot tyckte det var kul att stanna en dag till.

Hon sjöng förresten så fint på sitt kusinbarns konfirmation, sen var det en liten låt till där
hon både sjöng och spelade fiol- fast inte samtidigt.

Jag hade lite strul med min bärbara dator, den viktiga med släktforskningen på.
Datorn var bättre begagnad redan 2004 när vi läste in min forskning på den.
Jag skulle få lite hjälp med det som strulade, en Windowsuppgradering som sa
att mitt program inte äkta.
Det gick att fixa men det hela slutade med att jag köpte en ny dator.
Eller snarare en urblåst som fått nya program ungefär som den gamla. Fast den nya är
bättre och kraftfullare.
Nu sitter jag här hemma och vet inte hur jag ska få mitt släktforskarprogram att fungera.
Kanske skulle jag försöka sova istället för maken kommer ju hem imorgon och kan jag
ju få hjälp med det jag inte klarar själv.

Själva henkomsten var inte kul fast vi visste ju redan att några idioter varit i farten inatt
och förstört vår brevlåda. En granne hade SMS:at ett meddelande.
Två rejäla fotavtryck från två välriktade sparkar som hade fått luckan att bågna och en siffra
att lossna delvis. Hela infästningen i marken var loss också.
Alla grannar på vår sida hade fått påhälsning av puckona och flera hade fått ägna dagen
åt att gjuta fast brevlådorna.
En fot hade också hittat vägen på registreringsskylten på den av våra bilar som fanns på
tomten. Någon hade varit på balkongen/altanen och slitit ned fasadflaggan från sin stång.
Tagit fram dynorna ur dynboxen och kastat dem på gräsmattan.
Vält min skottkärra sparkat iväg plastkorgarna som innehöll ihopsamlat ogräs samt vält
vasen på bordet och kastat iväg en stol.
Det som hade hänt på balkongen/altanen hade inte grannarna sett.

Detta är första gången som hela familjen är borta tillsammans sedan 2000 och jag hade
fixat med både lampor och radio på timer innan jag åkte och ändå får det inte vara ifred.
Jag kände det på mig innan jag åkte och det var bara tomt 53 timmar.

Visst hade det kunnat vara värre som en äldre dam sa men jag tycker det är illa nog.
Kanske tur att jag inte var hemma...
Det har varit bråkigt tre helger i rad på vår gata, puckon som drar sin väg från en plats som
blivit tillhåll nu under sommaren.
Alla värdesaker hade vi låst in ett värdeskåp ifall det skulle bli inbrott men man tror ju inte
vandaler ska härja så här.
Min födelsedagspresent -stenen med blått vatten hade de dock inte rört - men den står vid
uteplatsen och dit hade de inte tagit sig.


Imorgon ska jag jobba och dessutom maila demen som rapporterar brott och bråk i kommunen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vad trist och meningslöst när sådana förstörare inkräktar på ens ägodelar. Man undrar varför och vad syftet är och vad de får ut av det hela. Å om din brevlåda ändå hade haft betong bakom plåten så att de åtminstone hade vrickat foten litegrann.



För övrigt så skickar jag många födelsedagskramar till dig idag.



Kram kram från Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback