Ett ljus för Anki

Idag ska maken bila iväg långt för att gå på en ingift släktings begravning.
Anki dog strax innan jul efter flera års kamp mot en eländig sjukdom.
Hon hade en mycket positiv syn på det mesta fast hon sedan länge visste
att hon skulle förlora denna kamp.
Jag har aldrig träffat henne vad jag minns men maken har träffat henne 
några gånger. Det viktiga är ju annars att man kommer på begravningen
för de efterlevandes skull.

Alltså är de några stycken som bilar iväg till denna vackra bygd där hon nu
ska begravas.
Själv ska jag tända ett ljus vid den tidpunkt när begravningen börjar.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag tänder också ett ljus för Er Anki, samtidigt som jag tänder ett för min och din pappas kusin som gick bort den 7 januari.

Kramar från Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback