och så var det kalas igen

För tre veckor sedan firades min systerson och dagen innan min svåger (makens bror).
För två veckor sedan var det dop - min guddotters son.
Förra veckan firades min systerdotter och samma dag fyllde hennes mamma (syrran) år.
Idag har vi firat en tredje systers son och hans kusin fyllde år igår.
Han som fyllde igår är storebror till gullungen som fyllde för tre veckor sedan.
I veckan som gick fyllde min gudson (som ska döpa sin son på söndag) år.
Min guddotters man fyllde dagen efter dvs samma dag som min syster och systerdotter.
Igår fyllde också makens systerdotters ena son år och idag fyller den andra.
Mamman till dessa bägge fyller jämna år på söndag och hon ska firas på lördagen.
På söndagen döps alltså hennes brorson.

En fd svägerska fyller i februari och min salig svärfar var också ett februaribarn.
En kompis i Skåne fick en blomkvast på sin 50-årsdag i början på månaden.
Och en ung dam vi känt sedan hon var fem dagar fyller på torsdag (hennes föräldrar
är gudföräldrar åt våran äldsta).

På jobbet firade vi i fredags det var en som fyllde 50 år på alla hjärtans dag.
En riktigt ung kollega fyllde i onsdags och en annan på lördag.

Hur kan en månad som är så kort rymma så många födelsedagar?

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken rebus att lösa. Min bror skulle ha fyllt jämna år i förrgår om han hade levt. Makens dotterdotter fyller också år i februari.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback