Harlek och stavgång

Just nu håller jag mest på med min hemtenta i Medeltida texter.
Det ska åstadkommas 8 sidor om den medeltida skriftkulturens utveckling.
När jag läste uppgiften tänkte jag strunta i att lämna in något.
Det som eventuellt kan rädda mig är att det är tillåtet att använda textexempel
från kurslitteraturen och även bilder.
Jag har många bilder som kanske kan rädda mig.
inlämningsdag 8 maj men bara tre dagar senare ska ett utkast till mitt projektarbete
lämnas in.

Det enda som jag tänker på är dock att få ihop mina minst 10000 steg om dagen.
Fast just nu går jag stavgång om morgnarna och en kortare prommis på lunchen.
Det ger mellan 13000 och 14000 steg om dagen.

När jag går där på morgonen sjunger fåglarna vackert och hararna leker på rad.
När jag har korsat den stora vägen kommer jag in bland alla katter som smyger
bakom häckar och bilar. Då korsar jag vägen igen och kommer ner mot sjön.
Där springer räven och rådjuren alldeles intill min tomt.

Man kan inte tro att det tar 20 minuter till Stureplan.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag har just avslutat kursen i kreativt tänkande och skrivande och jag är glad att jag inte behöver använda medeltida texter i den. Du är ju bara bäst när det gäller att tyda och tolka inte minst i jättegamla kyrkböcker. Jag förmodar att medeltida texter är ännu äldre än så;) Jag håller tummarna för att det går bra. (fast egentligen så oroar jag mig inte ett dugg)I kväll har jag gått en sträcka på 5 km och det kändes jätteskönt.



Ha en fortsatt bra Valborg!



Kramar från faster Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback