Taxin kom tidigt

och jag skippade frukosten för den skulle jag äta på tåget.
En väldigt snålt tilltagen frukost serverades ombord (fast biljetten kostade
dryga tusenlappen)men vi skulle nog få en macka när vi kom fram.

Ingen macka men en ruskigt sen lunch...
Tur jag hade tagit en skvätt ProViva i alla fall - något min kloka faster har
lärt mig.
Sundsvall var inte som en sur disktrasa utan som en ourvriden skurtrasa
och vi hörde att en tunnel under en väg var vattenfylld.

Dagen har gått fort med bl a en promenad på hotelltaket - i tjänsten förstås.
Jag hade kameran med och plåtade dimman över Södra Berget.
Besök vid två av runstenarna i Njurunda innan middagen intogs på Saffran.
Där vi åt tapas, huvudrätt och dessert, så nu är jag som en stinn orm som
ätit för första gången på 14 dagar.

Nu ska jag sova.

Jag fick förresten en kopia på Nolbystenen av kollegan för att jag hde hjälpt
honom med en sak.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det verkar om om kommentarerna flyger ut i rymden och försvinner. Hoppas att du har det bra där norröver trots skurtrasevädret. I dag skulle vår gemensamma nämnare fyllt år om han funnits på jorden.



Kramar från "klokfaster".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback