Dags att tända ljus

Usch vad mörkt det är ute sedan snön töade bort.
Fast jag gillar ju inte snö - så det var ju lika bra.

Imorgon kommer det förstås att lysa i alla fönster av ljusstakar och stjärnor.
Det är ju det som är lite av det bästa med december att det lyser så vackert
i alla fönster.



I morgon ska jag gå i kyrkan och trängas med alla andra, som till skillnad från mig bara
går en eller två gånger om året.
Förra veckan när yngsta dottern sjöng på högmässan var det nog den minsta församling
jag någonsin har sett. Det var fem personer där plus präst, organist, kyrkvärd, diakonissa
och dottern. Om hon inte varit engagerad att sjunga hade inte vi fem kommit heller.
Undrar om de hade ställt in högmässan - om ingen hade kommit.

Jag tycker alltså att de som var i kyrkan på domsöndagen skulle ha reserverade platser
på Första advent - om de vill.

Söndagen före domsöndagen var vi också i kyrkan för då sjöng äldsta dottern vid en
rockmässa. Den söndagen var det faktiskt fullt i kyrkan av nästan bara ungdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback