Amsterdam

Igår kom vårt lag fram till Amsterdam i gångtävlingen på jobbet.
På slutet när det fattades ett antal kilometrar var jag ute och travade
på i kvarteren för att få till det.
När jag kom tillbaka och rapporterade hade en av kollegorna cyklat en
massa och rapporterat det så vips hade vi till och med passerat staden.
Vi behövde ju inte vara framme förrän 13 juni men vi har liksom många
andra lag haft några extremer i laget som verkligen tränat hårt.
Själv har jag 62km till Amsterdam efter att ha förflyttat mig 18000 steg
redan idag.

Att gå ut ganska tidigt är väldigt skönt med radion i ena örat och med
fågelsång i det andra. På ett ställe sjunger näktergalen så fantastiskt
sedan 7 maj. Nu har jag hittat ett ställe till där det sjunger en annan
näktergal.
Igår morse såg jag en räv som sprang över vägen 100 meter framför mig.
Detta utöver alla harar och rådjur jag ser.
Annars är det ju den vackraste perioden i folks trädgårdar just nu med alla
rhododendron som börjar slå ut.
Här nedan min Dora Amateis som den såg ut förra veckan.

Dora Amateis 2008

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Tänker du gå tillbaka till Stockholm sedan du kommit fram till Amsterdam? Vi har inte varit ute på länge nu men vi ska ta oss i kragen och börja med stavgången igen. Det är bäst att passa på och njuta av den korta våren så mycket det går.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback