Vi far runt åt alla håll

Förra lördagen hade jag skjutsat den äldsta till Cityterminalen
så hon kunde ta bussen till
Taize i Frankrike.
Där har hon varit från söndag till söndag - själva resan tar ju 30 timmar
i vardera riktningen.

Innan hon satte sig på bussen för hemfärd åkte vi till Cityterminalen för
att avlämna den yngsta som skulle ta bussen till Kalmar.
Denna vecka går hon kurs på RUM i Kalmar och på torsdag åker maken
och jag ner för att se deras redovisning på lördagskvällen.

Kanske kan vi hinna se någon medeltidskyrka på vägen...

I alla fall var jag och hämtade den äldsta dottern igår kväll - med samma
buss hade ett gäng rest som inte kunde skiljas när de nu kommit hem.
Detta gäng på ca 15 personer började alltså skandera ramsor, sjunga
och dansa bredvid parkeringen vid Cityterminalen. Det var som en liten
föreställning som vi blev vittne till och vi var många som stannade till
och tittade.
Dottern bekräftade att de rest med hennes buss och att de gjort på samma
sätt nere i Taize om kvällarna.

Vilken glädje dessa ungdomar förmedlade där de hoppade runt och sjöng 
på asfalten. Tyvärr var kameran hemma då.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag riktigt ser ungdomarna framför mig. Jag har ju träffat dem några gånger och vet hur fina de är.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback