Ett lingonris i ett cocktailglas

Nu har jag varit på konsert med en av mina favoritsångerskor.
Idag sjöng hon sånger som en annan favorit framfört tidigare.
Monica Borrfors sånghyllning till Monica Zetterlund och Tage Danielsson.

Konserten var ända bort i Tyresö kyrka så det gällde att var i tid om man
skulle få någon plats. Det brukar bli fullt eftersom den kyrkan är rätt liten.
Mycket riktigt så blev det skohorn för att få plats med alla.
Ja alla fick inte plats för några fick lyssna utanför av brandsäkerhetsskäl.
Det där med rätt antal i själva kyrkolokalen men dörrarna var öppna både
längst bak och på sidan. Därför fläktade det skönt.
Konserten kostar inget men man får lägga frivillig kollekt när man går ut
och det tror jag alla gjorde.
Jag köpte dessutom en skiva av Monica Borrfors med signering på.
Det står faktiskt "En hälsning till Pauline från Monica Borrfors" på den.

Monica Borrfors är så duktig och hennes make Gösta Nilsson ackompanjerar
så skönt och svängigt.
Det var två år sedan jag såg dem senast och Gösta såg så mycket piggare ut
denna gång. Då för två år sen blev jag riktigt orolig att det skulle vara sista
gången man såg honom så eländig såg han ut.

Sången var underbar och likaså Tage Danielssons dikt som hon läste mellan
sångerna. Tänk att han skulle ha fyllt 80 år i år om han inte dött för 23 år sedan.
Tänk att det är så länge sedan och tänk vad mycket man minns när man börjar
låta tankarna vandra.
Tänk filmerna han medverkade i och även regisserade.
Karl Bertil Jonssons jul och sedan adventskalendern Herkules Jonssons storverk.
Undrar förresten om Herkules och Karl Bertil var släkt?
Hur var det nu igen var det Tage som var Ruskprick eller Knorrhane?

Den första film maken och jag såg tillsammans var "Ägget är löst" där vi missade
början på filmen för att vi stod på fel ställe och väntade på varandra.
Det var för mobiltelefonernas tid så då stod vi faktiskt och väntade...

Tänk vilka tankar som en sån här underbar konsert kan sätta igång.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken tur att ni väntade på varandra och att det blev ni två.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback