Årets Shakespeare med Spegelteatern

Spegelteatern som jag ju sett två somrar förut håller i år till på Häringe slott.
För oss är det rätt sida om stan och underbar parkmiljö precis som i Steninge.
Vid Häringe slott sitter man innanför muren med slottet i bakgrunden.
I pausen kan man använda toaletterna på slottet.

Det var en väldigt bra version av Hamlet som de gav.
Jag är normalt inte särskilt förtjust i Regina Lund men måste medge att hon
var väldigt bra som Drottningen.
Att förlägga pjäsen i 20-talsmiljö var också ett annorlunda och bra grepp.

Fast jag hade läst om vad som gällde hade jag glömt bort det när jag kom till
slottet - och utbrast förvånad "Har de hissat Dannebrogen ?".
Det tog bara en tiondels sekund så mindes jag vad som stått i broschyren,
"Dannebrogen hissad över slottet".

När vi åkte på den smala vägen mot slottet för att vara på plats i god tid råkade
vi få en sportbil bakom oss som verkade lite irriterad över att jag höll 30 km/h
som det stod på skyltarna. Jag körde därför åt sidan och släppte förbi honom
- och vips var han borta. På väg tillbaka till parkeringen efter föreställningen såg
vi sportbilen igen - nedcabbad. Det var skådespelaren Carl Kjellgren som spelade
Polonius. En bra insats gjorde även han.

Bäst var nog Per Sandborgh som gjorde Horatio - butlern vid hovet . Även Hamlet
som gjordes av  Joakim Saedén var bra och som jag redan nämnt lite tidigare
Regina Lund.

Kommentarer
Postat av: Tagetilde

I want to say - thank you for this!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback