Nu är jag färdig

Senast imorgon ska hemtentan för medeltidskursen vara postad.
Den postade jag förra året redan - ja 31 december alltså.
Slutuppgiften för släktforskningskursen ska vara klar och mailad
vecka 3, men om ska åka till högskolan på lördagen 19/1 så
måste den vara klar några dagar innan.
Jag mailade den idag, det är väl några dagar det.

Så nu har jag faktiskt jullov på riktigt dvs ingen tenta som hänger
över mig och då är det dags att börja jobba igen. För imorgon är
det dags att inställa sig igen efter mer än två veckors ledighet.

Jo förresten vi hann in och leta reda på det sista blindfönstret idag.
Vi hittade ju bara nio på nyårsdagen och sen gav vi upp för att vi var
blöta och frusna efter att ha rusat runt i mer än två timmar i snögloppet.
Pappret vi skulle skriva på var helt uppblött.
Idag var det bättre och vi hade dessutom redan bestämt vilken gata det
var vi skulle kolla, så då gjorde vi det och där var blindfönstret.
Dottern såg det direkt men det var jag som var envis om att vi skulle
kolla just den gatan.
Så funkar vi tillsammans - jag lägger upp strategierna och hon kollar.
Hon har bildminne också - det räcker med en blick i tidningen och sen
minns hon vad vi tittar efter.

Fast det var katastrof härom dagen när maken kastat tidningen med
tävlingen. Vi behövde kolla just denna bild mer för den hade blivit så
ful på min kopia eftersom den var mitt i vikningen.
Nu hade svågern och svägerskan sin tidning kvar så maken fick hämta
den imorse så att vi  kunde titta igen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vad intressant att lilla dotter har en liten kamera innanför ögonlocket. Det verkar vara ett släktdrag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback