Posten - suck

Vid senaste lönetillfället kom aldrig mitt lönebesked hem i brevlådan.
Jag reklamerade förstås men fick bara ett standardsvar nästa dag med posten.

Tack för din reklamation.

Vi beklagar att ditt brev inte har kommit fram. Den information du har lämnat är till stor
hjälp för oss i vårt kvalitetsarbete.
Enligt Postens gällande villkor erätter vi inte försenade, förlorade eller skadade
1:a-klassbrev eller ekonomibrev.

Om brevet saknade avsändaruppgifter och var försett med felaktig eller ofullständig
adress kan du söka brevet hos Post & Telestyrelsen. På deras hemsida,
www.pts.se
finns mer information.
Detta ärende är nu avslutat.

Med vänlig hälsning

Karin E Johansson
Posten Kundtjänst


Standardsvar utan att man tar hänsyn till de detaljer som jag mödosamt fyllt i på deras
blankett. Jag har bott på samma adress i snart 16 år och dessutom haft samma
arbetsgivare i över 32 år.
Hur sannolikt är det då att det blir fel på brevet eller adressaten?

Jag vill inte ha ersättning, jag vill ha det rätt och riktigt för givetvis har brevbäraren lagt
lönebeskedet fel och den som har fått det i sin låda har inte bemödat sig om att lägga det
på lådan igen så att det kommer till rätta.
Det som retar mig mest är att mina löneuppgifter nu finns hos någon främmande människa
eller hos någon som känner mig - ja de är i alla fall på fel ställe.

Vi får ofta fel post i vår brevlåda - det ska till folk med helt andra namn och helt andra
gatuadresser. Det så galet som om vi skulle heta Eriksson och bo på Kungsgatan 11
men få brev till Montgomery på Avenyn 58.

Sen sa maken i onsdags att han inte kunnat tanka för att hans tankkort slutat gälla.
Eftersom det är jag som står för kortet insåg jag helt plötsligt att det kanske hade försvunnit
ett brev till. Jag ringde därför OKQ8 och undrade om de hade skickat ut ett kort nyligen.

Jo vi skickade ett den 7:e november var svaret. En blixtsnabb spärrning av kortet och en ny
reklamation till Posten för nu var det allvarligare att ett kort med 10.000kr på, hade förkommit.

Igår kom ett brev från Posten - med samma formulering.
OKQ8 har haft mig som kund i över 30 år så det var inte heller en ny relation.

Att Posten lyckas slarva bort två brev samma månad och sen är tacksamma för att jag
hjälper dem i deras kvalitetsarbete får mig att vilja skrika högt. Deras standardsvar retar
mig ännu mer för de har inte brytt sig om det faktum att kortet hade en inköpsgräns på
10.000 kr - vilket ju nästan är kontanter.
Nu måste man ju ha kod för att tanka och den skickades ju inte ut eftersom det bara var
kortbyte men man kan betala parkeringsavgifter med kortet utan kod.

Jag anser inte att dessa ärenden är avslutade utan kommer att kontakta Karin E Johansson
och PTS för nu tycker jag att Postens kvalitetsarbete går åt fel håll - detta har nämligen aldrig
inträffat förut.

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, Posten är under all kritik. Det fungerar uruselt!



Jag som adressändrat enligt konstens alla regler och betalat för det - får veta att min post går tillbaks och att jag inte finns!



Jag vet ju att jag finns och jag bor där jag är mantalsskriven. Men inte enligt Posten. Suck!



Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback