Nu har det vänt

Idag vände det, nu går vi mot ljusare tider igen.
Oh vad skönt det är.
Jag känner mig så tung till sinnet så här års.

Idag har jag slagit julklappar till alla syskonbarn.
Ja inte de två äldsta - för de får inga saker, de får annat.

Fredagens sjuka - blev inget mera med.
Jag fick vända på väg till jobbet - häftigt illamående.
Jag trodde jag hade fått den där hemska sjukan som kan
komma så här års. Den som har ett så vidrigt namn att jag
inte ens vill uttala det.
Alltnog - en heldag i sängen blev det utan något att äta.
På kvällen gick 3/4 av familjen bort och firade en 50-åring.
Jag stannade hemma - för att jag fortfarande kände halvrisig.
Dessutom orkade jag inte äta eller dricka, det enda jag kunde
göra var att kanske dela med mig av någon sjuka.
Nu blev det inte värre än illamående.

Igår mådde jag bra och så även idag.
Nu mår jag alltså ännu bättre för att vi går mot ljusare tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback