Den tionde - om att tävla

Jag har hittat alla tio svaren i DN:s tävling!!!
Först åkte jag in och tittade och nu har jag mailat in de rätta svaren.

Visst känns det viktigt att vinna men äran av att hitta svaren snabbt är nog ännu häftigare.

Det var samma sak med DN:s tävling Illustrade klassiker som har pågått 1-24 december.
Där vore det häftigt att vinna men det var en otroligt känsla att associera rätt varje morgon.

Nu ska jag för all del erkänna att jag var riktigt snett ute ett par gånger men då kunde mina
kollegor S och A de rätta svaren.
Vissa gånger kunde bara jag de rätta svaren alltså inte kollegorna.
Såna tävlingar gillar jag där man får klura lite.
I vissa fall hade ingen av oss läst böckerna som illustrerades men genom lite logiskt tänkande
lyckades vi få till det.

En bild visade ett par ben som stack ut ur ett moln.
Jag tänkte på Susanna Tamaros bok "Med huvudet bland molnen" som jag inte har läst medan
kollegan S föreslog Majakovskijs "Ett moln i byxor". Visst tusan hade benen som stack ut byxor
på sig. Bara att ge sig för en klokare kollega.
Så där har vi hållit på hela december. Vi har SMS:at svar till varandra på helgerna och till och med
på julafton. Fast vi glömde nog att önska varandra God Jul men svaren glömde vi inte.


Tillagt 31december kl.10.16.

Idag kom resultatet av tävlingen Illustrerade klassiker men ingen de jag känner som har tävlat vann.
De hade fått 1700 svar till DN. Jag kan ju alla fal glädja mig åt att jag hade alla svar rätt.


Förresten har jag vunnit fyra gånger på Vaken med P3 och P4 i år. Det har varit ett tandborst-kit,
två sovmasker och en T-shirt. Jag har en sovmask kvar resten har jag givit bort.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Mina tankar går genast till min mamma när jag läser om hur du tävlar. Hon vann DN:s korsord när hon var åttiofem år och vann en cykelcape. Någon hade stulit hennes cykel så min svägerska fick den. Jag är säker på att om hon haft cykeln kvar så hade hon använt både den och capen. Hon gillade att tävla och gillade att vinna.



Kram och Gott Nytt År!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback