Annorlunda jullunch

Igår var det jullunch på jobbet.
Jag är sån att jag inte vill sitta med de närmaste kollegorna
utan såna som jag bara har sett på håll.
Nu såg jag till att hamna med 2 x 2 som jag haft kontakt
med förr. Dvs gammal kollega och fackkompis.
En helt obekant karl satt bredvid mig.

Maten var inte det bästa jag ätit men den dög.
Fast jag skippade musslorna för de tycker jag inte om.

Tyvärr välte vår säkerhetsansvarige sin kaffemugg över bordet så hela mitt vänstra
knä blev kaffedränkt. Först brände jag mig och sen blev det kallt när vi gick tillbaka till
jobbet. Resten av dagen gick jag runt med en brun fläck på byxan.
Kavajärmen doftade kaffe också men den var svart så det syntes inte.

Efter maten hade vi två tävlingar varav jag väljer att redovisa den ena här.

Om ni har lust att gissa vilka städer det är så får ni svra här på bloggen annars redovisas
de rätta svaren inom en vecka.

"I engelska ordböcker får man reda på att Göteborg heter Gothenburg.,
men sällan får man reda på vad de andra svenska städerna heter."

Crown of Country
Castle of Friends
Housemill
Wherehill
West long hill
Livelongtime
Threesmilecastle
Healthyvillagemountain
Bay of eagleshield
Troop
Groove-Sea
You
Happienessharness
Pennybridge
Complexion Tax Hill
Wring the neck off
Nasalsea
Towardsspeak
Whatstone
Newnoseharbour
Swimriceharbour
Challegesmile
Knowland
Be
High Nose
Onebuying

Jag vet att faster kan den sista i alla fall.

Kramar från Pauline

Kommentarer
Postat av: Nina

Den sista kan jag med. Den var lätt... men de andra tål att fundera på.



Kommer du att visa facit på dem?



Ha det gott, sysslingen! Kram

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Eftersom jag har rykte om att vara den envisaste tävlaren så har jag mailat mina svar till dig.

Kramar och en trevlig Luciadag från Nicoline.

2008-12-13 @ 11:10:43
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback