Veckan har bara rusat förbi

Den här veckan har det varit jobb och att skriva det sista på
hemskrivningen på kursen.
Jag skrev färdigt alla fyra uppgifterna ganska tidigt för att de
skulle ligga till sig och för att jag skulle hitta nya formuleringar
nästa gång jag läste dem.
Så har det också blivit nya (bättre) formuleringar har gjorts och
idag ska de lämnas in.

I måndags fyllde en av systrarna år och det blev bara ett mail
med gratulationer till henne.
Nästa år fyller hon jämnt så då blir det väl mer, 

I tisdags skulle mormor ha fyllt 110 år om hon hade levt men det
gör hon ju inte. Hon dog på 80-talet innan mina tjejer var födda.
Augustas dotter däremot hann träffa sin mormors mor.

Idag har jag åkt med maken och lilladottern och promenerat från
SVT på Gärdet till Universitetet. En skön promenad på strax under
timmen om man går i lugn takt.
Det är många gatuarbeten att runda på vägen och mycket grus
i sandalerna som måste tömmas.
Det är viktigt att inte gå för fort för då blir man svettig och jag vet
inte var det finns duschmöjligheter här ute på universitetet.

Nu sitter jag och väntar på att sista kursdagen ska börja.

Här nedan är en av bilderna i ett av ämnena vi skrivit om.
Kvinnor fick inte bli för framgångsrika då heller för då sa man att de
stod i förbund med djävulen.
Smörlycka dvs att man var framgångsrik i smörframställning var
speciellt farligt och då sades man ha skickat ut bjäror som stal
mjölk från andras kor. En bjära syns till vänster på bilden.


 

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har utmanat dig på en... reflektion. http://ninajohangarden.blogg.se/2008/august/utmaning-reflektion.html

2008-08-15 @ 19:41:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag har googlat på bjäran. Vallonladyn hade också ett ord för det och just nu ligger det väl dolt i någon fil i mitt minne, men jag ska snart leta reda på det.

Tack för att du är den gulligaste brorsdottern till sammans med I förstås.



Kramar från Nicoline

2008-08-16 @ 14:30:48
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Ganska ofta tycker jag att det är så, veckan rusar förbi. Vart tog sommaren vägen förästen, är den slut nu???

2008-08-16 @ 17:17:48
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback