Utmaning - en reflektion

  1. Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
    Det är väldigt sällsynt men det händer 

  2. Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
    a.) Att få känna mig behövd - av familj, vänner och arbetskamrater.
    b.) Att lyckas med mina studier.
    c.) Att röra på mig och gå mina minst 6000 steg om dagen.

  3. Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!
    Kan inte komma på något, jo förresten jag måste gå ut och handla med syrrans sexåring. Det har jag ju lovat. 

  4. Formulera om samma måste som om du ville göra det!
    Samma som fråga 3. Fast det är nog väldigt roligt att handla med en liten prinsessa.

  5. Vad är det viktigaste i ditt liv?
    Min familj och mina vänner.

  6. Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
    Genom att skippa städningen och andra saker som ligger kvar.

      


Gör så här!
  1. Skriv ett inlägg och svara på ovanstående oavsett om du blivit inbjuden eller ej.

  2. Kopiera texten och skriv dina egna svar.

  3. Gå till den som startade reflektionen, http://enbart.blogg.se/ och till den du fick inbjudan ifrån och ge en kommentar.

  4. Innan du svarar med ett eget inlägg på din sida så sätt dig ner och fundera en stund. Ta några djupa andetag, koppla av och först när du känner dig lite avslappnad så svarar du.

  5. Välj ut några personer och länka till dem som du vill skall svara.

  6. Gå till dem du utmanat och skriv en kommentar att du utmanat dem.


Kommentarer
Postat av: Peter PC Carlsson

Vet du, det är kul att följa vart min reflektion tar vägen och hur den tas emot. Jag tror att det är viktigt att fundera lite då och då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback