Utmanad!

Jag har blivit utmanad av min tremänning Nina.

1.Vilken bok läste du senast?
Fåfängans förgänglighet - kursbok på kursen "Bild och budskap i medeltida målningar".

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
"Si här har du Lillan" - en bok som Essingeöarnas Hembygdsförening givit ut.

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Mest manliga tror jag eftersom det nog finns fler manliga författare.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Så gör jag bara när jag läser kurslitteratur, då räknar jag sidorna och delar med antalet dagar
jag har på mig att läsa. Sen läser jag det jag måste varje dag - väldisciplinerad som jag är. 
När jag läser flera sidor en dag så tänker jag att jag har färre sidor kvar till nästa dag.
Det bästa är att ligga en hel dag före eller att bli färdig före utsatt tid.
Skönlitterära böcker räknar jag aldrig ner sidorna i.

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?

Jag plockar upp tips överallt men hinner tyvärr sällan läsa mer än kurslitteratur numera.

6. När blir en bok för lång?
Om ämnet är trist. Skönlitterära böcker som inte intresserar mig lägger jag ifrån mig om de
känns sega. 

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Eftersom mycket av kurslitteraturen är på engelska läser jag andra böcker helst på svenska.

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
Kan inte komma på någon just nu som jag tyckt varit SÅ bra. Fast böcker som bygger på verkliga
händelser hör till det jag gärna rekommenderar.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Oh ja.

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Historiska och geografiska böcker. Dessutom finns där en massa trädgårdsböcker, liksom
fågel- och blomböcker.
 

Jag i min tur utmanar

Jag kan inte komma på någon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback