Igår firade vi en sexåring

Tänk att det finns så söta prinsessor i släkten.
En unge med blonda lockar som till Augustas förtret kröp upp i min famn.
Ja Augusta spelade ju mest förstås - för det bästa prinsessan vet är när
vi gnabbas om hos vem hon ska sitta.
Augusta som är grym på att se besviken och ledsen ut när någon annan
får kramar, lockar fram lyckliga skratt från prinsessan.
Själv tycker jag det är mysigt med en liten prinsessa som kryper upp i
min famn.
Det är oftast bara en kram i förbifarten från mina prinsessor numera.
Fast idag när den yngsta flyttar västerut blir det väl en hårdare kram.
Hon har packat och fixat det mesta nu, så det är väl bara att pricka av det
sista på den nya packlistan. Jag tror hon gjort fem olika, vid det här laget.

Sexårsprinsessan fick ett silverkedja med en nallebjörnsberlock  igår och
en sak som hon först inte förstod. Hon får en eftermiddag med hennes moster
Pauline, dvs jag och min plånbok. Vi ska köpa kläder till prinsessan och hon
får välja själv. Fast jag bestämmer nog butik efter samråd med prinsessans
mamma. När vi har shoppat färdigt ska vi gå och äta något gott.

Det stod så på presentkortet hon fick men sånt är inte lätt att förstå för en
sexåring. När hon väl förstod varför hon bara fick en liten present och ett
papper i ett kuvert så ville hon att jag skulle bestämma tid med hennes
mamma direkt.
Hon ville veta om det skulle ske nästa vecka eller om två, tre eller fyra veckor.
Så långt är hennes perspektiv på livet just nu kan jag tänka mig.

Vi kämpade en framgångsrik kamp mot getingarna med mammas elektriska
tennisracket. Annars brukar vi få fly halvvägs i firandet men nu grillade vi de
getingar som kom mitt i maten och tårtan.
Både mamma och jag är ju allergiska mot getingstick.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag kan intyga att det verkligen är en prinsessa som fyllt år. Var det i går? Då fyllde en av mina vallonprinsar också år. Nu blir det tomt i huset när prinsessa mellan flyttar. Det tar tid att vänja sig.

Kramar

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Nicoline,

sexårsprinsessan fyllde inte år igår men hon var bortrest på sin födelsedag och firade därför igår.

Hon fyller två dagar före Honungspojken.



När vi hade lämnat vår prinsessa där hon skulle bo, var det nog hennes far som tyckte det var värst.

Prinsessan ringde och sa god natt och undrade hur långt vi kommit på vår resa tillbaka hem (som tog drygt fyra och en halv timme). Vi hade lite mer än en timme kvar när hon ringde. Hon var trött och ville kunna slappna av med att vi inte var ute och for för länge.

Vi bestämde att jag skulle SMS:a när vi kommit hem och det gjorde jag för en halvtimme sen.

Det kom ett sömnigt OK tillbaka.

Vi som idag har suttit i bilen i mellan 9 och 10 timmar idag måste bara kasta oss till sängs och sova med sju kvart i timmen. På vägen hem stannade vi bara för att tanka och maken uppsökte även herrummet annars var det bara köra. Det regnade nästan hela vägen hem och mörknade efter knappa två timmars resa.



Prinsessan själv ska ut på hajk efter uppropet imorgon förmiddag. De ska sova någonstans i sovsäck. Troligen inte tält utan det är väl mera chans att det blir vindskydd eller någon annan primitivare variant av hus.



Väl hemma möttes vi av stora prinsessan som bara har en dag kvar på nuvarande jobbet innan studierna börjar den 25/8.



Vi hörde också att det stod en ko på riksväg 73 vid 23-nyheterna. Tur det var denna söndag och inte förra för då for jag på riksväg 73 vid den tidpunkten när jag hämtade vid Gotlandsbåten.



/Pauline

2008-08-18 @ 00:02:42
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback