Jag lever i medeltiden

Om någon till äventyrs undrar vad jag gör eftersom jag inte hinner
blogga så kan jag berätta att jag läser historia på alla tillgängliga
tidpunkter.
Jag läser Medieval Worlds så fort det blir en stund över. 
Mitt mål är att läsa 24 sidor varje dag. Kanske inte mycket men
det är ju på engelska. Det blir bara 12 sidor i timmen om man
blir avbruten vilket jag ju blir ofta.
Dessutom måste jag läsa mer på helgerna så att jag ligger före
när veckan kommer. Denna vecka lär jag inte hinna läsa mycket
så därför är jag glad att jag bara har 27 sidor kvar av boken.

När jag inte läser detta på så blir det släktforskarkursen.
Sedan i torsdags har vi haft en uppgift att göra, den var lite knepig -
åtminstone om man bara ska hålla sig till SVAR och inte använda
Genline. Jag tror att jag är färdig med tre av fyra moment och på
torsdag ska jag träffa en del av kurskamraterna i mitt närområde.
Det är ju en distanskurs men det känns ändå viktigt att träffa några
kurskamrater för att se om man kan utbyta några idéer.
Flera av namnen känner jag igen från olika släktforskarsammanhang.

Innan dess är det träff i min lokala släktforskargrupp ikväll - med
intressant tema. Föreläsaren är över 90 år och min mamma kommer
dit för att lyssna också eftersom hon känner honom sen lång tid tillbaka.

Imorgon kväll ska jag träffa teatertjejerna - då blir det middag och sent.

På onsdag är det medeltidskursen och då ska de 27 sidorna vara lästa.

Hur får man ihop sina veckor egentligen. Fast igår skippade jag studierna
en stund och var ute och gick i nästan tre timmar. Jag hade ingen bil och
skulle förflytta mig en mil. På vägen stannade jag en timme i ett centrum
och köpte kläder, nagellack, handväska och födelsedagspresenter.
Så de sista fyra km var tunga med tre kassar och en trasig ryggsäck dvs
min fd handväska.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Lästips, åk buss till och från jobbet några dagar och läs på bussen.

Kram
Nicoline

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Jag testade det senast jag åkte en tisdag då bilen var utlånad. Det tar 57-60 minuter från dörr till dörr att åka kommunalt.
Först går jag 10 minuter och då kan jag inte läsa. Sen tar jag bussen och eftersom jag oftast får stå fungerar det inte att läsa när jag dessutom ska hålla mig fast i ca 70-90 km i timmen. Sen trängselskatten infördes är alla bussar fulla som passerar oss eftersom de går mot en större knutpunkt. Efter 10 minuter ska jag byta buss men först går jag en liten bit, när jag sen väntar ca 10-13 minuter på nästa buss kan jag läsa om det inte regnar. På den nya bussen som åker runt ordentligt kan jag bara läsa om det är tyst annars tappar jag tråden. Det är aldrig tyst och många hållplatser. Efter en kvarts resa kliver jag av och går ca 6-7 minuter. Man måste hålla en tråd i sitt läsande annars är det totalt bortkastat. Det jag läste på bussresan förra veckan fick jag läsa om igen på kvällen.
Om jag tar bilen till jobbet tar det 18 minuter från dörr till dörr och då har jag 40 minuter extra att läsa i tystnad innan jag åker hemifrån.

2007-10-15 @ 11:14:19
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det verkar som det är lugnast att läsa i hemmets lugna vrå. Du är bara bäst!
Kram
Nicoline

2007-10-15 @ 12:42:04
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Du är utmanad...
http://ninajohangarden.blogg.se/1192644334_utmanad.html
Kram syssling!

2007-10-17 @ 20:31:55
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback