Putin och jag

Just nu framlever jag delar av mina dagar med vallonättlingar som jag kartlägger
men nätterna tillbringar jag med Putin. Han finns där tidigt på morgonen också.

I bokform alltså.

På nattduksbordet ligger två böcker med samma namn Putin's Russia.
Den tunnare på +200 sidor är i stort sett klar men den tjockare med +400 sidor har
jag bara börjat med. Jag måste variera min läsning lite mellan författarna.

Lilia Shevtsova som skrivit den tjockare har ett lite trevligare språk än Dale Herspring.
Det är intressant att läsa om Putin och hur det hela gått till sen han kom till makten.
Man spekulerar också i böckerna om hur det ska gå då han suttit sina två perioder som
president nästa år.
I gårdagens DN läste jag att man spekulerade om ett ev nytt jobb för honom.
Jag ska klippa ur den artikeln för det kan vara något att diskutera på den kommande
kursen som börjar i morgon.
Den som heter "Rysslands ekonomiska och politiska utveckling efter Sovjetunionens
fall". Jag vill ha läst det mesta av kurslitteraturen innan kursen börjar men jag har en
massa jobb att göra i huset också.
Vi måste utrymma delar av suterrängvåningen eftersom de ska komma och borra nästa
vecka. Radonsaneringen med fyra borrhål ner i betongplattan ska bli av.
Igår slängde vi en hel del som borde ha kastats förut, det är skönt men jobbigt samtidigt.

Hela tiden när jag jobbar har jag dåligt samvete och tänker på Putin...

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Det låter allt med den där Putin... han är hos dig både på nätterna och tidigt på morgonen. Vad säger maken om hans besök? :D

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men fy sjutton för att vakna bredvid Putin. Jag hoppas att nästa nattgäst får bli en stilig vallonprins.

2007-07-31 @ 13:54:04
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Vilhelm Konnander

Jag sökte lite förstrött på Lilia Shevtsova på nätet, eftersom jag undrade varför hon var i Stockholm häromveckan, och kom till din blogg. Shevtsova har nyligen kommit med en ny bok "Russia lost in transition" som kan rekommenderas. Hoppas du tyckte hennes förra bok var bra. Den kom i två upplagor - den ena på drygt 200 sidor och den andra på ca 400 - och givetvis fick jag andra upplagan av henne när jag precis läst färdigt den första. Hrm...

2008-04-14 @ 19:56:59
URL: http://vilhelmkonnander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback