Slarvig make!!

Jag somnade strax efter att jag skrivit i min blogg igår.
Maken satt framför TV:n i vardagsrummet och tittade.
Jag vaknade som vanligt tidigt trots den sena timmen igår.
När jag tassar upp 04.35 så ser jag att maken glömt att
stänga balkong/altandörren.
Så inatt har vi sovit med vidöppen dörr mot baksidan och vid
den tidpunkt jag kom upp hade vi en besökare inne.
Bara en katt men det kunde ha varit värre. Jag schasade ut
katten som fick lite panik när jag kom för i dörröppningen
hängde ett myggnät som väl såg ut som en dörr för katten så
den vände tillbaka mot matrummet. Eftersom man kan springa
runt så vände jag och tog vägen genom köket mot matrummet,
katten vände igen och hittade ut denna gång.
Nu har jag kollat alla väskor, plånböcker, mobiler och datorer.
De finns kvar så kattrackarn hade inte tagit något.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jaså du har också en slarvig make. Här hände samma sak när vi var till stan för några dagar sen. Altandörren på vid gavel i sex timmar på dagtid. Maken var på altanen sist.

Postat av: Nina på Johangården

Snor till och med kattrackorna där hos dig?
Tur att ingen var in mer än katten då. Antar att du fick hjärtat i halsgropen för ett tag.

2007-08-10 @ 21:07:19
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: kicki

Ja man kan inte lita på nån längre, inte ens katten, han kan vara förklädd...
skämt å sido, det är hemskt när man kommer på att man glömt något, som när man åker bort och kommer på efter halva vägen, stängde vi av spisen eller stängde vi och låste, detta händer allt för ofta hos oss...man får nog utse en som har detta ansvar...
kramen kicki

2007-08-13 @ 15:44:36
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Juonap

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2009-07-14 @ 08:14:10
URL: http://juonap.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback