Min historiska favorit

Nu bloggar jag trådlöst igen i en slottspark.
Jag sitter på en bänk framför monumentet till Axel von Fersens ära.
Jag är i Lövstads slottspark.
När man bilar ensam får man bestämma själv var man ska stanna
eller vika av. Så jag vek av från E4 och tog en tur till Kimstad kyrka och
promenerade sen upp till slottet. Det är tre och en halv timme sen jag
lämnade Arlanda där Londonfararna klivit av med sina väskor.
Lägg på en timme så vet ni när jag startade hemifrån.

Nu ska jag tillbaka till bilen och vidare mot Halmstad.


Fast först så ska jag ta några bilder till i denna miljö där min historiska

favorit också bott. En sak slog mig också undrar hur lång tid det tog för Axel
att åka vagn mellan Steninge och Lövstad en resa som ju jag nästan gjort idag.
Steninge ligger ju nära Arlanda. 

Eller red Axel?


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag visste det inte då men jag hade ju lugnt kunnat åka med till släktforskardagarna. Jag tänkte inte på det.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback