Lite huslighet

Jag måste rymma lite från Putin och härja runt bland bärbuskarna, kände
jag plötsligt igår kväll. Nu har jag kokat saft både igår och idag och har
mera bär som väntar. Det blev nästan tre liter rödvinbärssaft igår och idag
har jag kokat på dryga 2 kg svarat vinbär. Den saften silas fortfarande.
Dessutom står det 2 kg röda till som yngsta dottern plockade igår.
På väg upp från buskarna med svarta vinbär som jag rensat på de sista
bären imorse så tog jag en sväng förbi krusbärsbusken.
Milde tid så mycket krusbär det var på den. Mera röda vinbär finns också.
Nu är det slut på tomflaskor till den färdiga saften så jag får lösa det på
något annat sätt.
Jag har inte kunnat göra klar saften förut för jag har saknat silduk men igår
fick jag äntligen tag på flera stycken, de skulle sluta sälja så jag åker nog
dit och köper de sista också. Mammas silduk var trasig så hon ska få en
eller två av de jag ska köpa.
Av krusbären gör jag nog marmelad tror jag men då måste jag köpa lite
mer socker först.

Tänk vad man tar sig till för att slippa från Putin en stund.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Förra året frös jag in saft i tomma yoghurtförpackningar. Det fungerade utmärkt.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

De var Proviva med skruvkork tror jag och så fyllde jag dem inte till bredden.

2007-08-02 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback