Hösten tittar in

Den gångna natten hade vi nästan frost.
Frosten låg nere på ängen och vid växthuset var det 0,7ºC, alltså precis på plussidan.
Snart är augusti slut och då ska det väl bli kyligare men det kom väl fort tycker jag.

Äpplena rodnar på trädet och mina uppgrävda rosbuskar kom äntligen ner i jorden.
Nu är det bara de två uppgrävda rhododendronbuskarna som ska tillbaka där de
stod förut. Nu när det mesta är klart i trädgården så kan jag återställa det som vi
var tvungna att flytta tillfälligt.

Yngsta dottern är hes efter den förkylning hon fick när hon träffade alla skolkamrater
efter sommarlovet. Att resa till London och tillbaka är inte bra för den som inte tål
air condition ombord på flyget. Så denna vecka har hon varit hemma men rösten har
inte blivit bättre ändå.
I skolan idag var det någon som trodde hon hade stämbandsinflammation och att hon
kanske skulle få talförbud i flera veckor. En gråtande dotter ringde mig på jobbet.
Måla inte f-n på väggen förrän du vet hur det är sa jag och påminde henne om att hon
nog inte varit så tyst i London. Det är man inte med sina klasskamrater när man är tonåring.
Hoppas att jag har rätt annars kommer hon att bli väldigt ledsen.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag hörde ett program på P1 den 1 nov 2003.Paula Brandt är röstpedagog på Dramaten och hon berättade att hon räddat många hesa sångare som skulle i på scenen med ett halvt glas Ramlösa som blandas med ett halvt glas ett vatten. Programmet hette Rösten är ditt musikinstrument. Testa på dottern!

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Ett halvt glas Ramlösa blandas med ett halvt glas HETT vatten ska det ju vara.

2007-08-31 @ 19:25:55
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Madeleine

Mysig blogg.

2007-08-31 @ 21:10:40
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback