Centralasiententan - och annat

Idag var jag inne på Ladok, rapportsystemet för Stockholms universitet.
Där kan man se alla kurser man varit registrerad på under resp termin.
Man kan se om man betalat kåravgiften och slutligen även vilka kurser man klarat.

Där stod det att jag fått VG på kursen "Centralasien - gränsland mot Europa".
Jag vet inte hur bra det gått, bara att jag fått VG som är det högsta betyg man kan få.
Sen kan man ha A eller B men det struntar jag i, jag som bara var nöjd med att bli
godkänd. Det skulle förstås vara kul att veta hur många poäng jag fick på de 40 frågorna
som var G-nivån men även hur man bedömde min uppsats och framförandet.

Jag är jätteglad men som vanligt sitter Luther där på axeln och säger att man inte får
förhäva sig.

Jag vill vara glad i alla fall för snart kommer tentan på Rysslandskursen och den är
absolut jättehemsk med en uppsats på 9-10 sidor utifrån bara hemska ämnen.
Jag har ju valt det "inspirerande" ämnet (minst hemska) "Rysk minoritetsbefolkning
i Lettland och Kazakstan: en komparativ studie".

Boken jag beställde har i alla fall kommit nu, jag hämtade den på postens utlämnings-
ställe i eftermiddags. Jag vet inte ens vad som väntas av mig när det gäller uppsatsen
så jag ska tacksamt anta lärarens erbjudande om att skriva på prov och få den bedömd
i förväg. Fast då måste den vara klar 31/8 och inte 10/9 som annars gäller.
Jag ska ju till Halmstad denna helg så jag begriper inte när jag ska hinna skriva.

Kanske på hotellrummet på lördagskvällen...

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Du är ju bara bäst! Jag är imponerad men inte förvånad.

2007-08-22 @ 07:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback