Blåsning i Halmstad

Ikväll har jag varit i Norre Katts Park dvs ca 200 m ifrån mitt hotellrum.
Det var över 200 blåsare som spelade marschmusik och annan fin musik.
Det nykoponerade stycket High Spirits uruppfördes, det är en hyllning till
Halmstad 700 år. Komponerat av Jerker Johansson.
För det otroliga priset av 20kr fick man komma in för att lyssna och titta.
Det var 7 olika orkestrar som medverkade var för sig och tillsammans.
På slutet spelade man Händels fyrkerimusik och fyrverkerier smällde.
När det nästan var slut skyndade jag mig till hotellet och slet upp fönstret
där såg jag slutklämmen och hörde nästan lika bra som jag gjort stående
i trappan i parken, där jag tillbringat nästan 90 minuter.

Det var väldigt vackert men det blev väl svalt på slutet och jag fick batteritorsk
i den högra hörapparaten. Nu har jag bytt batteri så nu hör jag faktiskt att de
blåser tapto.

Då är det väl bara att hoppa i säng.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag hoppas du har sovit gott. Själv vaknade jag som vanligt när det är månsken så det har bara bivit fyra timmars sömn i natt.
Letar du fler av oss idag?
Kram

Postat av: Nina på Johangården säger

Du är utmanad i min blogg...
http://ninajohangarden.blogg.se/1188160832_utmanad.html

2007-08-26 @ 23:15:29
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback