När det blir fel

Jag skulle lämna bilen på verkstan för åtgärd imorse.
Till verkstaden kom jag och bilen lämnades men sen blev det fel.
Jag hade inte köpt några biljetter i förväg och busschaufförerna får
ju inte ta emot kontanter sedan en tid tillbaka.

I vissa busskurer ska det finnas automater så att man kan köpa biljetter.
Jag gick till den närmaste busshållplatsen i riktning mot jobbet.
Den låg 1 km från bilverkstaden! Där fanns ingen automat.
På höger häl började jag få ett skavsår men gick ändå vidare till nästa hållplats.
Det var inte långt att gå bara några hundra meter.
Där fanns ingen automat heller och då var det klart att jag dessutom gick efter
fel busslinje men samtidigt rakaste vägen till jobbet.
Motvind och regn till trots så var jag framme 40 minuter senare.
På hela vägen såg jag inga automater men vet nu att jag skulle ha gått 1km åt
andra hållet dvs till en busshållplats för att lösa biljetten och sen 400 meter åt
andra hållet för att komma till min buss.

Eller så skulle jag ha köpt en biljett hemma vid automaten för att kunna använda
30 minuter senare.
Eller så ska man ha ett häfte i plånboken utifall man ska åka buss.

Framtidens SL-resor kräver bättre planering eller så får jag gå mer.
Fast skavsåret måste läka först för hälen var alldeles blodig när jag kom fram.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vad krångligt det blev. Tänk om det fanns kortläsare på bussen då kunde man använda betalkort. Hoppas skavsåret går över snart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback