Nu håller de på och blommar på fel tid - igen

Jag har tre buskar Cunninghams white. En sorts rhododendron som blir bred och rätt storvuxen.
Dessa tre buskar sitter mot staketet vid tomtgränsen mot grannen. Där brukar de blomma först av alla tidigt i maj, fast de lär ska kunna blomma redan i april. Det har inte inträffat hos mig ännu och ändå har jag haft två av buskarna sedan våren 1996.
Ofta om höstarna när det varit lite kyligt någon dag och ett par nätter så händer det att de börjar blomma igen om värmen kommer tillbaka.
Nu har det ju inte varit speciellt kyligt i år men ändå blommar två av buskarna för andra gången i år.
Det är kul fast man vet ju att det innebär att det inte blir någon blomning till våren.

Så ikväll när jag klippte gräset njöt jag av mina blommande buskar.
Till helgen ska jag sätta nät runt min guldazalea så att harar och rådjur inte smakar på dess fina knoppar.


89386-23

En närbild på en av blommorna. Nu förstår ni säkert varför jag älskar dessa blommor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag förstår att du tycker om mästerverket. Det gör jag med. Vilken vacker färg.
Faster

2006-09-06 @ 22:08:42
Postat av: Nina på Johangården

Förstår precis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback