Bland andra släktforskare

Nu i dagarna två är det släktforskardagar i Nacka Strand. Jag är funktionär och jobbade redan igår.
Även idag och imorgon är det bråda dagar för en funktionär.

Många människor man stött på tidigare dyker upp. Även hon min vackra släkting från Västerås.
Jag såg henne igår redan men visste inte vem hon var då.
Idag presenterade vi oss och jag förstod att den kvinna jag talat med redan igår var mina barns sexmänning. Sen sågs vi flera gånger under dagen och jag fick en liten kick varje gång. Hoppas vi är lite lika!!

Där fanns även mannen som är gift med en fyrmänning till min svärfar och vars barn är femmänningar med min man. Han som en gång ringt upp och varit otrevlig för att jag inte bara fått med hans frus mor som min man är släkt med utan även fått med fadern.
Jag hade bifogat faderns namn och födelseår på byteslistan för att det gått över 100 år sedan födelsen.
Det föll honom inte i smaken och nu hotade han mig så att jag föll till föga och tog bort fakta som jag hittat i födelse- och vigselboken.
Snacka om dåliga vibbar när mannen med det ovanliga förnamnet dök upp. Jag som varit så rädd för honom. Han bor ju i grannkommunen och ringde en kvart innan mina middagsgäster skulle komma och förstörde hela middagen.

Igår och idag verkade han trevlig fast jag tyckt han var ett monster, efter den majdagen för två eller tre år sedan. Kan jag kanske tala med honom imorgon?

Tänk om man kunde få honom att förstå hur rädd jag varit...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer till undsättning.
Kramis från Faster.

2006-08-13 @ 08:10:42
Postat av: Nina på Johangården

Inte ska du vara rädd Pauline... både Faster och jag står bakom din rygg och stöttar upp dig. Hornen har vi gömt bakom luggen, men var säker... de finns där i fall de behövs :-)

Postat av: Nina på Johangården

Du behöver inte vara rädd... Faster och jag står bakom dig, ser du inte det? Här är vi!

Kram!

2006-08-14 @ 09:58:13
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Men ser du vad knasigt det är med blogg.se ibland... i går försökte jag skriva en kommentar men fick bara uppgift om att det inte gick att få kontakt med deras server... nu när jag postat en ny kommentar idag så finns plötsligt den från igår med.

När jag skrev dagens kommentar fanns den inte! Dumma datorer, de ska inte själva bestämma hur de ska göra!

2006-08-14 @ 09:59:58
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Anonym

Kära Pauline!
Inte ska du vara rädd för en man. Tänk på vilka ståtliga starka kvinnor du har tillgång till.

Kramis från faster.

2006-08-14 @ 11:33:33
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Ja tänk att jag fick träffa faster i söndags.
Det var en höjdare.
Den läskige "gubben" syntes inte till när faster var där. Tänk om, lilla söta hon, kan skrämma monster, det vore bra.
Nu är det så mycket att det är svårt att samla tankarna till en daglig kommentar.

2006-08-17 @ 07:47:56
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback