Jean-Marie Gustave Le Clézio

Har jag inte läst en bok av men han finns i bokhyllan hemma.
Min syster har en nära upplevelse av honom på jobbet.

Jag tycker han är ursnygg...

Han är en äldre man som jag skulle kunna tänka mig att åka iväg
och skrika lite lätt hysteriskt för den 25 oktober när han tar emot
Stig Dagerman-priset i Älvkarleby. Där har jag mina rötter och skulle
tycka det var kul att åka dit då MEN just den dagen ska min man fira
sin 50-årsdag.

Så i valet mellan maken och Nobelpristagaren blir det maken.

Fast jag suckar allt över det jag missar - det blir nästan en känsla av
idol-på-1960-talet över det hela.

S U C K ! !

Jag hörde honom på P1 igår och jag förstod allt han sa på franska.
Antingen begriper jag helt plötsligt franska väl eller så talar han så
begripligt.
På vårt bibliotek var alla övriga böcker utlånade till början på november
så jag får väl lugna mig med det jag har så länge.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag som också har mina rötter i Älvkarleby skulle kunna tänka mig att vi åkte tillsammans och skrek i korus, men jag har lite att göra dagarna innan jag ska träffa mina systrar med samma andranamn som jag och vår mamma. Tänk att den lilla "granngossen" fyller jämna år.

Kramar från Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback