Quarneval i Stockholm

Äldsta dottern och jag tog bilen in till huvudstaden.
Visst hade vi kunnat åka buss men min fot orkar inte hur mycket som helst.
Det var trevligt men varmt. En dam som sålde kalla läsk gick förbi så fort att
man inte hann reagera förrän hon var borta.
Hon hade en mjuk frysväska på axeln och var väl en smart privatperson som
såg en chans att tjäna pengar. Tyvärr hade hon för bråttom.

Själva karnevalen var kul med många såväl retsamma som roande sparkar
åt olika håll. Vi känner en ung dam som varit med och såväl byggt som satt i
ett av ekipagen.
Vilket ekipage var bäst? Ja det kan jag nog inte svara på så här direkt för det var
många som verkligen var bra. Visst kan man undra hur vissa av dem skulle orka
ta sig runt. Vi stod nämligen som vanligt vid Östra station dvs i början av turen.
Av orkestrarna så gillar vi förstås den finska orkestern som inte stod med i Bruks.
Jag tror de heter Humpsvakar och vi kände igen dem även före vi såg deras namn
på ryggen av frackarna. De brukar ju vara med.

Efteråt gick vi hem till mamma för en kisspaus och för att få något svalt att dricka.
De ställen som sålde något att dricka hade för långa köer.
Min fot gjorde lite ont för jag är inte van att gå långt i sandaler.

Jag hade grävt lite på förmiddagen också. En liten rhododendron som måste flytta.

Sist hämtade vi lillprinsessan som varit i skolan åtta timmar trots att det var lördag och pingstafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback