Om bara viljan finns...

Det är smärtan som ska begränsa din rörelseförmåga sa läkaren på
vårdcentralen när jag ringde i fredags. Det  var svaret på hur mycket jag
får anstränga min yttre fotknöl.
Jag berättade inte vad jag hade i tankarna då. Han trodde förstås att jag
skulle ut och gå med stegräknaren förstås för det hade jag beklagat att
jag inte kunde.

Imorse blev det gökotta med hembygdsföreningen trots den onda fotknölen.
Jag parkerade min bil och samåkte med ett trevligt par som jag lärt känna
via dessa gökottor som jag deltagit i sedan 1987.
Två gånger har jag inte kunnat delta på dessa år, stukad fot och brutet ben
i mellanfoten har varit orsaken dessa gånger.
Samma eländiga högerfot som denna gång.

04.30 var jag uppe och satte på kaffet och bredde mackorna samt kokade ägg.
Jag åt en första frukost hemma vid 05.00 sen fixade jag lite annat. Saker tar ju
längre tid när foten inte riktigt hänger med.
05.45 åkte jag iväg för att få veta vart vi skulle. Det blev karavan mot Tyresta by.
Alla hittade ju inte dit.
Jag hade mina stavar med istället för kryckorna - för att hålla balansen.

Vi såg runt 40 fåglar och satt själva som små fåglar uppflugna på några stenar när
vi fikade efter ett par timmar. Jag hade glömt mjölk men kaffet smakade bra ändå.
Det gör det alltid ute. Det blev många tillfällen till samtal med de som var med.
Så fort vi stannade lade jag upp högerfoten på ett staket eller en sten för att vila.
Jag hade bara lite ont och det beror nog på att det är en spricka, en stukning hade
nog gjort ondare.

Vid 10.30 åkte vi hemåt efter en underbar och varm morgon.

Någon gök hörde vi inte men det brukar vi sällan göra.

Här är listan över de fåglar jag såg eller hörde:

BlåmesKnipaSpillkråka
BofinkKoltrastStare
BuskskvättaKorpStenskvätta
DubbeltrastKråkaStörre hackspett
EnkelbeckasinLadusvalaSvartmes
FiskmåsLövsångareSvartvit flugsnappare
FiskgjusePilfinkSädesärla
GråsparvRingduvaTalgoxe
GräsandRödhakeTaltrast
GrönfinkRödstjärtTofsvipa
GröngölingRödvingetrastTrädlärka
GrönsiskaSkataTrädpiplärka
GulsparvSkogsduva 
GärdsmygSkogssnäppa 

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Tala om att ha hökögon. Du är fenomenal.
Var rädd om foten!

Kramar från Nicoline

Postat av: Arnagnethe

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2010-04-29 @ 11:09:07
URL: http://arnagnethe.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback