Natt på glaciären

image75

Nu är jag på banan igen... Tre kvinnliga kollegor har passerat mig i stegtävlingen när jag gått
på kryckor men nu har jag slängt kryckorna. Igår kväll och imorse var jag ute och gick med stavar.
Nu  A, A och M kommer jag snart ikapp er.
Vårt lag har mindre än tio mil till målgång och är beräknadee att passera Amsterdam nästa lördag.
Fast om jag kommer igång igen blir det nog fredag - för nu har jag inga studier på en månad.
Gräsklipparen tar jag inte tag i ännu, vår tomt lutar för mycket.
Nu har dock mina rhododendron börjat blomma.
På denna bild finns natt på glaciären (Gletschernacht) som jag trodde var död redan för tre år sen.
Den har dock återuppstått och blommar med fyra blommor.
Dessutom blommar Dora Amateis, Baden-Baden och tre Cunningham's white.
Livet leker genom att jag kan gå med stavar och mina rhododendron blommar.

Yngsta dottern har dessutom fått ett stipendium inför kommande år och hennes bästis på piano har
kommit in i Vadstena. Sångarna får vänta till nästa vecka innan besked kommer. 
Hennes killkompis har fått kommunens kulturstipendium - vilket är något att gratta honom för.
Det hade förstås varit kul om även lillprinsessan fått kommunens stipendium.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Så roligt att du är på gång igen. Jag har aldrig sett en blå rhododenron förut. Den är jättevacker. Jag håller tummarna för lillprinsessan.
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback