Varenda gång jag går ut på gatan så har det fötts ett barn till

För några timmar sen så skulle jag gå till grannen bredvid för att visa honom
våra resultat av den senaste radonmätningen (som för övrigt var bra).
Jag noterade då att bilen var borta från infarten men sen såg jag den komma
på gatan. Så jag gick sakta ut samtidigt som jag noterade att det var folk som
bröt upp stenplattorna hos grannen mittemot oss.

Jag pratade med min granne som senast han var hos oss nämnt att de hade
höga radonvärden och att han var orolig för barnbarnet. Nu sa han samma sak
igen men lade till att de fått ett barnbarn till, en liten flicka.
De väntade besök av dottern med man och den lilla flickan, det äldre barnbarnet
var redan hos dem.
Jag gratulerade och lämnade lite papper för att sen gå in och skvallra för min familj.

Vi åt lunch och gjorde lite rent i frysen så att vi fick lite som måste ut i komposten.
Tyvärr var komposttunnan lite full så jag fick gå ut och ta ett par var med staven för
att få lite fart på förbränningen.
Då kommer grannarna mittemot ut bärande på ett fyradagarsknyte som skulle på
återbesök på sjukhuset för bl a PKU-prov.
Den lilla hade ett namn på E och var så näpen, tänk att man glömt att de är så små.
Jag gratulerade dem och vinkade till deras äldre dotter som skulle vara hemma med
farmor eller mormor.
Innan jag gick in kom den andra grannens dotter promenerande med barnvagnen
för att besöka "mormor och morfar".

Nu är det vår och då föds det fullt med ungar det vet jag ju men frågan är om jag vågar
gå ut på gatan igen eller om det har fötts ännu fler barn då.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Samarbetar du med storken?

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men himmel, det är ju så att man kan"storkna".

2008-03-08 @ 20:11:42
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback