Nu har nästan alla stegräknare på sig på jobbet

En tävling pågår på jobbet. Vi ska gå till Amsterdam.
En massa folk runt om i landet ska tävla lagvis om att
med stegräknarnas hjälp förflytta sig mellan Malmö och
Amsterdam under tre månader.
I mitt lag är vi sju stycken.
På fikaraster och vid lunchen talar vi mätarställning.
Vi tar promenader och går gärna extrasteg till skrivarrummet.
Min stegräknare stod inte på det jag önskade så jag tog nyss
en halvtimmes promenad här hemma i mörkret och regnet för
att få fler steg.

Vad fånig jag känner mig att jag inte går för min egen skull utan
för lagets skull och för att jag ska kunna redovisa så mycket som
möjligt för kollegorna.
Det syns ju hur mycket man lägger till varje dag.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken bra tävling. Man mår ju bra av motion. Om du inte vill gå ut så kan du kanske gå upp och ner för alla dina trappsteg mellan våningarna.
Kram och lycka till med Amsterdam.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback