Studentfirande avklarat

Nu har lillprinsessan sprungit ut, åkt flak och slarvat hela natten efter.
Hon ringde hem strax efter tre på morgonen och jag vaknade till sist och släpade mig upp.
Direkt sa hon att allt var väl med henne men att hon var vid T-Centralen med en inte helt
nykter klasskamrat som bodde lika långt norr om stan som vi bor söderut.
Hon måste följa kompisen hem, för pappa har sagt att man inte överger den som är onykter.
Kompisen hördes i bakgrunden och hon mådde fint och kunde minsann klara sig själv...
Dottern letade efter busshållplatsen och när hon hittat den frågade hon vad klockan var och
vi konstaterade att bussen gått för fyra minuter sen och att nästa skulle gå 04.09.
Jag kommer, sa jag, håll kompisen gående och sätt er inte.
En stund efter att jag startat hemifrån i bilen så ringde dottern och undrade om jag visste var
det fanns någon toalett de var så kissnödiga. Visst hittar jag i stan men det finns gränser.
Jag föreslog Centralstation - stängd sa dottern, McDonalds - stängt sa dottern. Nöden har
ingen lag så kolla efter en pissoar sa jag. Man kan sitta på huk där men man måste hjälpas
åt så att man inte ramlar.
När jag rundade Sheraton så ringde dottern och meddelade att de var tillbaka vid Vasagatan
under Klarabergsviadukten. Där hittade jag den någon minut senare.
Vi kände och såg brandröken från Stockholms rådhus men visste inte var just då.
Efter att ha satt av kompisen så var det nästan 40 minuters körning hem.
Tillbaka till sängen var jag vid 04.40 och sov  i en dryg timme innan det var dags att gå till jobbet.
Det är jobbigt att ta studenten även för föräldrar. Det var dock bättre att jag körde än att de satt
i centrala Stockholm och att dottern sen skulle ha tagit sig först norrut och sen hem.
Då hade jag definitivt inte kunnat sova.

Den eftermiddagen firade vi min systerson och bästa kompisens son men dottern som bara
sovit tre timmar på morgonen var på fyra utspring den dagen.
Hos min syrra sov hon någon timme innan vi drog hemåt för att lämna bilen innan vi förflyttade
oss till kompisens familj i grannkommunen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback