Gräsänka för tillfället

Igår morse åkte maken söderut - i tjänsten.
När mötet på gränsen mellan Småland och Skåne var slut
började hans semester.
Då han satt av sina kollegor på närmsta flygplats åkte han
till sitt tredjedels hus.
I närheten bor delar av hans släkt - så han kunde koppla av
och känna sig som hemma.

Här hemma är vi tre kvar - till på måndag morgon för då far
äldsta dottern till sin fars tredjedels hus. Hon åker buss men
blir hämtad i närmsta större stad.
På torsdag bär det av för yngsta dottern som reser till samma
plats som far och storasyster är på.
Hon tar sommarbilen med tre kompisar. Lite orolig är hon för
det är bara hon som har körkort av de fyra tjejer som ska åka.

Ett kusinbarn till mina döttrar ska konfirmeras nästa helg och
min yngsta ska sjunga i kyrkan.
Själv ska jag jobba inte bara nästa vecka utan även ett par dagar
in på vecka 28.

Min semester ska innehålla lite fönstermålning och lite kyrkbesök.
En tur till Småland i slutet på juli för att se yngsta dotterns redovisning
av sin musicalkurs.
Förhoppningsvis också en tur till Västmanland med syster och svåger
- men det vet de inte om än.
De firar snart 30 år som gifta och jag skulle vilja överraska dem.
Kanske visa dem platser där deras förfäder bott för det vet jag intresserar
dem.
Då kan jag titta på kalkmålningar i medeltida kyrkor för egen del.
Lite kul kan väl jag också få?
Först ska jag fixa automatisk vattning i växthuset och den där automatiska
fönsteröppningen jag hade för två år sen som maken troligen städat bort.

Kommentarer
Postat av: Nina

Länge sedan du var här och skrev... nu ser jag att du lever och andas.



Ha det bra kära syssling!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback