Det där med studentfoton

Förra veckan ringde yngsta dottern till mig på jobbet.
Hon lät lite upprörd och läste högt ur det brev hon fått med posten.
Där stod att de individuella fotona som Svenska Klasskort AB hade
tagit på avgångsklassen inte hade passerat deras kvalitetsgranskning.

Vi skulle med andra ord inte få några kort som tagits av dottern med
studentmössa och fina kläder. Visst hade det tagits flera foton vid
mottagningen men det var inte bilder med stillhet utan en unge på språng.
Vad sur jag blev - jag mailade till företaget för de svarade inte på telefon.
Jag har inte fått något svar.
Det visade sig att alla dottern kontaktat i klassen fått ett likadant brev.

Vi hade väl kunnat få bedöma om vi var intresserade av fotona själva.

Lite senare ringde maken och då erbjöd de sig att skicka upp en fotograf
och ta om fotona - i augusti om skolan möjligtvis kunde samla alla elever.
De bor ju på olika håll i landet och vill nog inte åka till Stockholm bara för
att fotograferas i studentmössa två månader efter skolavslutningen.

Det är inget sagt om hur det har gått med gruppbilden...

Jag tycker inte de ska få en ny chans. Bilderna vill vi ju ha i sommar och till
tackkort till dem som kom på hennes studentdag.

Till saken hör att fotografen kom till skolan och konstaterade att hon inte hade
några batterier till kameran och undrade om skolan eller eleverna kunde fixa
några. Det gjorde man men det var ändå inte riktigt bra batterier kan jag tro.

Via storasyster fick vi tag på en fotograf som fotograferat hennes konfirmander.
Han kom tillbaka från semester i fredags och tog några bilder på eftermiddagen 
som sattes ihop till ett album som vi fick hämta på lördagen.
En av dessa bilder har vi kopierat själva och gjort tackkort av.
Det blev nästan 30 st som vi skickade ut igår kväll.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag har fått kortet av den sötaste lilla sångfågel. Himmel vad fin hon är.

Kramar från Nicoline.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback