Mamma Mia

Igår på premiären hade mina döttrar bokat biljetter.
När jag fick höra det var biljetterna slut bredvid dem.
Att sitta i samma salong utan sällskap är inte samma sak.

Idag hade jag fått SMS från
lillasyster Augusta som undrade om
jag ville gå med henne och svågern.
Klart jag ville!!!!!

Vi sågs utanför en av de bästa biograferna i Stockholm - Skandia.
Bra platser och utlottning av en T-shirt och en-gångskamera med
"Mamma Mia-motiv". Syrran brukar ha tur men det var svågern som
vann av alla i salongen.
Han satt två stolar bort så det hängde på om Augusta givit mig biljetten
till höger eller vänster. Jag unnar honom vinsten fast lite avundsjuk är
jag faktiskt.

Vilken F I L M!!! Jag älskade den och vill se den igen.
Den bästa och enda film jag sett sedan "Fantomen på Operan" vid tiden
för stormen Gudrun i januari 2005 om jag minns rätt.

Jag köpte filmens Sound-track och ska njuta ikväll.

Visst är Björn Ulveus en av mina första idoler - jag var 8-9 år när jag börjde
gilla Hootenanny Singers. När jag var 10 var vi på Gröna Lund för att höra
dem - bara en fick gå bakom scenen och få autografer.
Det blev Augusta och inte jag - för hon såg äldre ut - fast hon var nio och jag var tio.

Då var jag väldigt avundsjuk men man sa inte emot autoritetspersoner som
vakter på Gröna Lund. När allt kom omkring var det bättre att få en autograf även
om Augusta hämtade den än att ingen alls få. 

Kommentarer
Postat av: Nina

Det bör finnas täckning för det mobila bredbandet på mitt sommarland. Nu för tiden finns ju även, sedan några år tillbaks, täckning för en vanlig gsmtelefon. Men... kanske får jag tänka på var jag placerar mig och min dator bara.



Så sant. Även Maud stirrar jag på och hör inte vad hon säger. Däremot inte Fredrik R trots avsaknad av hår. Lite mysko är det. Fast de flesta politiker är väldigt ointressanta.



Ha det bra! Kram

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken tur svågern hade. Jag kanske ska ta med mig maken och se filmen. Den där lillasystern verkar kunna läsa tankar.

Kramar

2008-07-13 @ 00:00:04
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/
Postat av: En liten tant

Ja, den filmen ska jag se. Colin Firth är ju med!

Såg scenuppsättningen på Cirkus. Reuben Sallmander var ju med!



Stort av dig att du kunde övervinna den stora avundsjukan när lillasyster fick gå back-stage. Fast det är ju sånt som folk får trauman av och skriver pjäser och nyckelromarner om, så på ett sätt kan man säga att du blåste dig själv på en möjlig karriär. :-)



Nu är dte krångel med kommnetarsfunktionen igen så får du flera får du städa efer mig.

2008-07-14 @ 13:50:39
URL: http://tant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback