Det borde varit jul

Den sommaren för 15 år sen när vi just flyttat hit höll jag på att
köra över en liten gran med gräsklipparen.
Den hade kluven topp för rådjuren hade fejat hornen mot den
men jag räddade toppen och fick silvergranen - som det var att
bli riktigt fin. Flera år har vi haft belysning i den, där den stått längst
ned på tomten.
De senaste åren har inte stegen räckt till - så belysningen har fått vara.

Nu var den farligt nära vajern till gatubelysningen utanför så jag hade
bestämt att den skulle ned. Jag hade börjat ta bort grenarna nedtill.
Idag föll den när maken gick loss med motorsåg - på min önskan.

Toppen hade kunnat bli en fin julgran om vi inte redan haft en av plast.
Det känns lite grymt att ta bort den men det var i sista momangen nästa
år hade den varit för stor för att vi skulle kunnat ta den själva.

Nu tar vi grenarna till tippen och gör ved av stammen - den kommer att
värma länge.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det verkar vara fler som har julkänslor. Häromdagen gick Honungspojken och gnolade på "Nu tändas tusen juleljus".

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback