Snörvlar, hostar och har mig

I måndags eftermiddag bröt det ut det som varit på väg i ett par dagar.
Då kände jag mig riktigt ynklig och ville bara sova.
Gårdagen tillbringades i hemmet med nysningar, hosta, lite feber och
allmän skruttighet. Hantverkarna hade ju börjat på gästtoan också så
det blev ett väldigt springande i trappan till nedervåningen vid toabesök.
Jag vågade inte dricka speciellt mycket för hostan gjorde att jag fick rusa
till nedervåningen ofta.

Tyvärr hade inte flytspacklet torkat så det gick inte nämnvärt framåt mot
vårt efterlängtade nya badrum. I tvättstugan stod duschkabinen på trekvart
också så duschvattnet rann över golvet.
När avloppsrören är bytta och det är målat på väggarna därnere kan vi ställa
duschkabinen på plats igen men tills vidare fungerar det ändå OK med tjejernas
mugg på nedervåningen, duschvatten som ska torkas upp och tandborstning
vid diskbänken.

Såna här gånger är det nog bättre att vara på jobbet.
Usch vad ynklig jag känner mig.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Du låter som en hel man :)

fast skämt åsido... det är hemskt att vara förkyld!

Krya på dig och kram på dig!

Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Jo det var så det kändes, när jag skrev. En riktig gnällmåns var jag, det är till att ha bejakat sina manliga sidor ;-)
Jag har hittat infryst vinbärssaft som jag tinar och dricker, så nu känner jag mig lite piggare.

Tack för hälsningen.

2008-01-30 @ 12:56:52
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Men stackars dig som är förkyld. Så fort ditt badrum är klart så kan du ta dig ett varmbad och lyxa. Drick honungsvatten!
Kram

2008-01-30 @ 22:56:37
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback