och inte vann vi på DN-tävlingen heller

Vi hade hittat alla blindfönster och sänt in svaret i tid.
Inte vann vi i år heller, varken dottern eller jag.
Jag kan ju gärna avstå från biobiljetterna men jag skulle
gärna ha haft ett hedersomnämnande i tidningen men det
fick vi inte heller.
Vi hade ju trevligt när vi letade efter dem och när vi fikade
efter att vi hade hittat den tionde.
Jag skulle nog vilja göra något motsvarande här i min lilla
del av storstaden med närbilder och rim som kunde få
ungdomarna i vår förening att springa runt och klura och leta.

Det kan inte vara kyrktorn eller statyer för det har vi får få av.
Kanske skolklockor för det finns i alla fall 10-12 skolor.

Kanske lekplatser eller gångtunnlar under vägen vore något
att plåta och rimma om, jag får klura vidare på detta och ta
fram digitalkameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback