Lite bortskämd - i två veckor - än så länge

Jag tycker väldigt illa om att hitta på middagsmat, det näst värsta är att handla.
Att laga mat är ganska kul om allt finns hemma.

I januari såg jag en artikel i morgontidningen om
Middagsfrid.
Kicki har startat en firma som hittar på maträtter, provlagar, plockar ihop och
levererar hem. Det är mat för 5 kvällar men hos oss blir det även lunchmat
för mig så jag sparar pengar där.
Det kostar 795:- /vecka så det är inte så billigt men vi sparar pengar på att
undvika ev impulsköp. Nu lagar den som är hemma först maten och det är
sååå gott.
Det är i stort sett bara ekologiska varor och det mesta som behövs finns med.
En rätt varje vecka är vegetarisk, en är fisk och hittills två kyckling varje vecka.
Det är också mycket grönsaker och rotsaker så kanhända går jag ner i vikt på köpet.
Alla i familjen är nöjda med recepten och sitter och lovprisar hur gott det är.
Vi har ätit färsk fänkålssallad till pannkakorna med rotsaker igår och majrova till
kycklingen idag.
I förra veckan ingick en broccoli som efter tillagning var så perfekt att jag ännu
dreglar vid tanken på den.

Det är förstås lyxigt och lite dyrt men det känns som kvalitet, tidsbesparande och såväl
impulsköpshindrande som viktstoppande.
För den som är ledig på måndag så kan Kicki som startat detta, ses i TV4 kl 10.00
på måndag 25/2.
Vår familj är i alla fall lyriska så här långt.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vilken bra moderniserad affärsidé. Förr hade man kokerska anställd och nu är det kokerskan som ställer villkoren och bestämmer matsedeln. Hurra för kvinnor som kan.

Postat av: M.h.B

gillar att laga mat om jag har någon mer att laga till än mig själv, som oftast. gillar experimentmatlagning, med att genom smakminnet testa sig fram! man "smakar ihop" saker i minnet. har en fiskgryta efter eget huvud, godkänt av t.ex. syrran som har det ungefärliga receptet. vitlök, purjolök, krossade tomater, "garam masala" krydda (SORRY! reklam! men sharewoods, eller liknande heter den bästa!), och salt och peppar, och valfri fisk (mestadels en torskersättning som t.ex. kolja, alaska pollok.) potatis eller ris till, och valfri sallad till, om man vill! blev klart godkänd då jag var upp senast, och lagade denna rätt! smakade lite jul, med kryddan garam masala sade sonen med fru! hade inte lagat tillräckligt mycket av maten, då den tog slut i ett nafs! likadant som den gången i sommarhuset dom har. vissa var undrande först, men maten tog slut allt för fort! då hade jag bara strimlad paprika som sallad till!
det som är tråkigt, är att gå i affärerna! mycket till salu, men inget intressant! gör helst maten från råvaror, men det finns ju mest bara halvfabrikat och färdigrätter på affären!

2008-02-24 @ 14:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback