Min promenad - med fåglar på vägen

Imorse stegade jag ut med mina nästan nya walkingskor.
Jo de heter ju så de skorna som är avsedda för oss som  b a r a  går alltså inte joggar.
Skorna köpte jag i fredags eftermiddag efter att jag insett att mina gamla Reebok var
helt slut med trötta gummisulor. Detta trots att de ser helt fräscha ut.
Jag har ju haft ont under höger häl och på vänster smalben.
Redan igår morse kändes det bättre att gå och idag blev det 1 timme och 45 minuter
för att skorna kändes så bra och det inte gjorde ont någonstans.
Tyvärr gick jag nog aningen för långt för på slutet fick jag halta hem med ömmande
högerhäl. Den ömmar undertill och det kom efter 90 minuter så det blir att begränsa
sitt vandrande till 90 minuter i fortsättningen.

Det regnade så jag var tvungen att ha träningsoverallen igenknäppt trots att jag svettades.
För om jackan var öppen blev T-shirten alldeles regnblöt på bröstet och det var inte skönt.

Turen började fantastiskt med att jag hörde fasantuppen på samma plats som igår men
idag fick jag möjlighet att se den där den satt på ett staket en meter ifrån där jag gick.
Lite senare såg jag rödhaken på ett staket. Den såg jag hemma redan igår men det var
kul att se den idag igen.
När jag gått en timme fick jag se flera bofinkar. De var de första jag fått se i år eftersom jag
bara hört dem sjunga förut. Får jag se dem och höra dem sjunga blir jag så lycklig.

Nästan hemma kämpande med den sista backen och med ömmande häl fick jag se fröken
Vippstjärt sittande två meter framför mig - ja sädesärlan alltså.
Vilken fantastisk morgon med radion i ena örat så att musiken fick mig att hålla takten och att
sen få se dessa fyra fåglar på samma promenad. Man kan känna sig rik ibland.
Det är nog bra att såna här upplevelser är gratis för mina nya
Asics Gel Nebraska  var inte billiga
fast det var extrapris där jag köpte dem. 

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vart är du på väg med alla dina steg? Tack för tipset med skorna. Mina dyra skor är för stora och jag halkar runt i dem så jag får ont i fötterna. Jag ska titta på ett par Asics Gel Nebraska.
Kram
Nicoline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback