När tiden springer iväg

Jo förra veckan gick väldigt fort.
Jag fixade antavlan till min mans moster som fyllde 70.
Det blev bara sju tomma rutor av 63. Hennes farmors far var okänd
och därmed saknades ju hans föräldrar och mor- och farföräldrar.
Jag hittade en bild på henne som va ca 50 år gammal och den
beskar jag och förstorade så att jag kunde sätta den bredvid rutan
med hennes födelsedata. Sen satte jag den i den fina ramen jag köpt.
Kanonbra resultat och hon blev också glad över tavlan som hon hade
en tom plats för i hallen sa hon.
Födelsedagsmottagningen bjöd på en massa trevliga återseenden med
min mans kusiner och några mostrar och morbröder.
Vissa hade vi inte sett på 10 år så det fanns unga damer som vi träffat som
bebisar och som nu var nästan 11 år.
En liten fyra månaders bebis fanns också med.

För att få till tavlan var jag ju tvungen att göra en massa akutforskning sista
veckan som att åka till Arninge på onsdagskvällen för att ta livet av makens
förfäder. Det låter något det, men jag hade alltså inte deras dödsdatum som
låg inom de första 40 åren av 1900-talet. 

Denna vecka blir nog likadan med en massa att göra.
Tjejmiddag idag
Universitetet imorgon
Middag med jobbet på torsdag

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag minns makens moster från vår skola och by. Hon var jättesöt. När tänker du gå sakta genom sta´n?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback