Inatt för 18 år sen

Jag gick och lade mig i trygg förvissning att hon skulle
födas 1 oktober. Då skulle vi få extra föräldraledighet.
01.15 gick vattnet men jag hann slänga mig ur sängen
med samma vighet som en valross.
Vi väckte svärmor som sov hos oss för att ta hand om
den äldsta prinsessan, ifall det skulle bli något.
Lugnt duschade jag och ringde BB sen åkte vi in.
Två timmar och 59 minuter efter att vattnet gått föddes hon.
Navelsträngen två varv runt halsen och ilfart ur förlossnings-
rummet för att hon inte skek och andades på en gång.
Navelsträngen tvärkapad utan att moderkakan kommit ut.
Två steg utanför dörren hördes hennes röst för första gången.

Den rösten som nu sjunger skalor alla tider på dygnet och som
ljuder så vackert vid många tillfällen.

Jo min yngsta och längsta prinsessa fyller 18 år 04:14 inatt.
Hon säger att jag kan vänta med att uppvakta henne till det blivit
ljust ute och inte så tidigt på morgonen, det skulle hon ha tänkt
på själv för 18 år sen.

Jag ska sova nu så att jag orkar väcka henne om 6 timmar.

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Grattis till dig som fått en sån liten sångfågel till prinsessa. Tänk på vems barnbarnsbarn hon är! Det är jag faktiskt lite mallig över.
Gratta prinsessan i morgon också.

Postat av: Nicoline på Fädernegården

Grattis i dag till Prinsessan som fyller år.
Kram till henne.

2007-09-29 @ 07:30:59
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Jag framför hälsningen till henne.
Hon vilar lite med nya gitarren i sängen.

2007-09-29 @ 08:51:59
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback