Betyget på Rysslandskursen

Nyss fick jag mail från min lärare på kursen "Rysslands politiska
och ekonomiska utveckling efter Sovjetunionens fall".
Det var där jag skrev en uppsats som heter "En jämförande studie av
den ryska befolkningen i Lettland och Kazakstan".

Det korta mailet löd: 
Hej Pauline!

Du har fått VG efter sommarkursen om Ryssland. Betyget är registrerat i

LADOK.

VG är ju det högsta betyget på högskolenivå så nu är jag verkligen nöjd
med resultatet på mina två sommarkurser. VG på bägge kurserna.

Yippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

.


Kommentarer
Postat av: M.h.B

GRATTIS!

Postat av: Nina på Johangården säger

GRATTIS syssling! Kram!

2007-10-05 @ 20:49:38
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Du är bara bäst!
Dubbelkramar och grattis!

2007-10-05 @ 22:08:25
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Tack för era hälsningar mina kära släktingar.
Det är kanske lite stressigt att plugga så mycket men det är sååå roligt och stimulerande.
Sedan första mars har jag ju faktiskt studerat på motsvarande 75% fast jag samtidigt jobbat heltid.
Vad är det som jag inte gjort i samma utsträckning? Bloggat och städat är två saker ;-)
På min nuvarande historiakurs läser vi om medeltidens Europa och då fallar alla pusselbitar på plats. Både det jag läste om Rysslands och Centralasiens historia berörs ju mer eller mindre igen, fast från en annan vinkel eftersom det ju är andra författare. Så nu känns det som jag har råkat välja rätt kurser fast så inte var tanken från början.

2007-10-06 @ 07:08:14
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/
Postat av: Elin

Tyckte det verkade vara en jätte intressant kurs, speciellt som jag studerar något liknande (Eurasia-kunskap) och kommer resa ned till Uzbekistan i maj för min egen fältstudie. Var fanns den här utbildningen?

2007-10-06 @ 10:52:49
URL: http://elinl.blogg.se
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Elin, det var sommarkurser på Stockholms universitet. Bara under 5 veckor men på 100% under dessa veckor. Det var därför jag tog dem delvis på min semester. Centralasienkursen gick på avdelningen för Centralasienstudier under institutionen för Orientaliska språk.
Rysslandkursen som ju även behandlade de andra fd Sovjetstaterna gick på institutionen för Ekonomisk historia under Internationella relationer.

2007-10-07 @ 10:27:59
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback