Utslagen, hål i plånboken och vacker musik

Igår bar det av till verkstaden med bilen tidigt sen fick jag skjuts till jobbet.
Jag hade en tid att passa på morgonen och väl på plats åkte jag ut ur
tävlingen som jag varit med i några dagar.
Lite snopet kändes det för jag kunde ju svaret egentligen.

På eftermiddagen så hämtade jag bilen på verkstaden.
Styrstag och krängningshämmare pratade man om förra gången.
På fakturan stod "byte av inre styrled" och kostnad för kulled och damask.
Sen hade man bytt k-stag på höger och vänster sida.
Länkar som kostade 393:- och 434:- stod också på fakturan.

En rapport på fyrhjulsmätningen bifogades också.
Ett papper jag inte förstod mycket av måste jag säga.
Senaste fyrhjulsmätningen gjordes 9 september 2005 då jag fick punktering
under körning på Centralbron.
Den gången hade däcken slitits snett för att framvagnsinställningen var felaktig.
Denna gång var ju däckfirmans diagnos likadan men bara på ett däck.
 Därför hade jag beställt tid för fyrhjulsmätning och felsökning.
Det var då för två veckor sen som de hittade dessa fel.
Jag har inte märkt något på bilen och faktiskt aldrig haft detta fel på alla mina bilar
under mina 29 år som bilägare. Killen på bilfirman sa att man har sämre "grejer"
på bilarna nu för tiden, det blir billigare så för biltillverkarna.

Man väljer inte medvetet att försämra men man köper billigare detaljer och då
kanske det inte är lika bra kvalitet som den detalj som är dyrare och så blir det
undan för undan aningen sämre.

Nu kostade det i alla fall nästan 7000 kronor att få bilen körbar igen.
Om de använder originaldelar så borde ju de vara lika dåliga...

Efter att ha hämtat bilen körde jag hem den och tog buss och t-bana in till Konserthuset.
Där hade yngsta dotterns skola konsert. Det var vackert och ungdomarna var väldigt
duktiga både att spela och sjunga. Vi satt dessutom bra. 
Tidigt uppvaknande, mycket stress och vacker musik på kvällen kan göra att man somnar.
Det gjorde inte jag för jag hade inte hunnit äta middag, så hungern höll mig vaken.
Dock fanns det flera herrar i publiken som sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback